#rod1 o el tren de la bruixa

rod1Es coneix l’etiqueta #rod1 com el fil d’on es poden llegir una sèrie de missatges a Twitter i que fan referència a la Línia 1 de Rodalies Renfe (R1). Serveix, principalment, perquè els usuaris expressin el descontent amb el funcionament de la mateixa i els constants incompliments de la companyia amb els seus clients. Us podeu imaginar el que es pot llegir en missatges de 140 caràcters sota aquesta etiqueta. Això d’una banda. De l’altra, el tren de la bruixa: no fa falta dir “què és?” el tren de la bruixa, és un concepte que la majoria reconeixem en el nostre imaginari. L’atracció de fira ha traspassat vàries generacions i segueix essent una de les atraccions amb més tirada de les Festes Majors d’estiu. El tren de la bruixa és un lloc de trobada de pares, fills i d’avis amb néts. Els pocs minuts que dura l’atracció són intensos, i el moment àlgid es produeix quan es pren l’escombra de/a la bruixa en alguna de les voltes. El concepte de l’atracció és molt simple, un tren que circula sobre una via en forma de “zero” a certa velocitat, un home amb una careta de bruixa i una peça de roba multicolor agafant una escombra amb el pal curt, amb la que realitza gira-vols sobre la seva mà i pica el cap dels participants. Qui aconsegueixi agafar l’escombra tindrà un viatge gratuït.

El tren de rodalies no és ni molt menys el tren de la bruixa. És lent, molt lent, res comparat amb la rapidesa del tren de la bruixa. El tren de rodalies porta majoritàriament persones que es desplacen en el seu dia a dia per estudiar o treballar, per tant la diversió és mínima i la son màxima. Per aquest fet i amb la conjunció actual de la població amb els dispositius mòbils es veuen moltes persones amb e-books, tauletes, smartphones, que aprofiten el viatge en tren per treballar, estudiar o res d’això, simplement s’esbargeixen amb aquell aparell que els proporciona agilitat per accedir a continguts que els interessen. Si et vols connectar a Internet has de tenir connexió en el teu dispositiu, ja és així en la majoria dels casos, però aquesta qüestió, que es soluciona a nivell particular realitzant un pagament a la teva companyia telefònica, es podria solucionar oferint al sofert usuari una connexió wifi oberta a cada vagó per tal d’estar connectats tot el trajecte i sense els talls continus de la connexió 3G en els túnels de Calella i Sant Pol, per exemple. Parlem dels incòmodes seients? millor ho plantejo en positiu, accepto aquests seients de plàstic a canvi que es pugui col·locar una tauleta disposada a la part del darrera del respatller del seient que tenim a davant, com en els trens d’alta velocitat (alerta! faria falta canviar tota l’estructura de seients actual dels rodalies que no mantenen aquesta disposició tipus seient d’autocar). Si associen (ells, els #amicsrenfe) un viatge llarg en el TAV o en el Regional a comoditat per l’usuari i per tant a l’opció de treballar durant el viatge, els hi diré que el meu viatge d’anada dura (sobre el paper) 1h 10 minuts i que amb els dos viatges que faig cada dia són 2h 20 minuts que són el 29% del meu horari laboral (8h) i que amb aquestes petites modificacions podria ser molt més eficient i fins i tot fer veure als meus caps que en el tren de rodalies hi treballo per l’empresa, cada dia 2h i 20 minuts; això comportaria estar 2h i 20 minuts menys a l’empresa i per tant guanyar el mateix temps de la meva vida privada fora del tren. Això, o bé una altra opció viable actualment: anar a viure a Girona i fer un desplaçament amb el TAV a Barcelona en només 37 minuts.

Entrats en les Festes Majors d’estiu sempre ens quedarà el tren de la bruixa, que amb els seus seients de plàstic ens recordarà els rodalies i amb la seva enlluernadora velocitat ens farà recordar aquells temps en que un semidirecte agafava velocitats estratosfèriques pel litoral del Maresme.

Jordi Verdura
Estratègia i comunicació en xarxes socials
www.jordiverdura.cat

08/02/2013

Advertisements

2 thoughts on “#rod1 o el tren de la bruixa

  1. que gran razon tienes, Jordi. Estoy contigo. Yo tambien cogo el tren casi cada dia, y se hace insufrible estar 2,20h encerrado en un vagon, incomodidad total, y sin tener facilidades para poder realizar otras tareas (por ejemplo: tener una bandeja para poder tener el ordenador y trabajar mas comodo, y no acabar con malestar de espalda)
    Seguiremos subiendonos al tren de la bruixa en verano 🙂

  2. Coincidim en tot Enrique. Ja acceptem que sigui el Metro del Maresme, però que les condicions siguin favorables per l’usuari. Gràcies per la teva participació!.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s